Zespół Citroen Total Abu Dhabi w pełnym składzie na Tour de Corse

04kwietnia2017

Źródło/Foto: Mat. prasowe

Zespół Citroen Total Abu Dhabi w pełnym składzie na Tour de Corse Fot. Citroen
Reklama

Podczas Rajdu Korsyki zespół Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team po raz pierwszy w tym sezonie wystawi trzy załogi w Citroënach C3 WRC. Ekipa największe nadzieje wiąże z załogą Kris Meeke/Paul Nagle, która po dramatycznych przygodach zwyciężyła w Rajdzie Meksyku. Obok niej o punkty dla zespołu walczyć będą Craig Breen i Scott Martin oraz Stéphane Lefebvre z Gabinem Moreau.

Legenda Rajdu Korsyki kształtowała się od lat 50. ubiegłego wieku, wyprzedzając o parę dekad powstanie formalnego cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). W dawnych edycjach rajdu wąskie i kręte górskie drogi na wyspie stanowiły surowy test samochodów, zwłaszcza jakości prowadzenia, a także talentu i odwagi kierowców. Obecnie „Rajd Dziesięciu Tysięcy Zakrętów” również słynie ze swoich trudnych, technicznych odcinków oraz nierównych nawierzchni, mocno obciążających mechanikę samochodów. Ale Korsyka to nie tylko drogi, które bezlitośnie zużywają opony i hamulce, lecz także wspaniałe górskie krajobrazy i niezwykle zmienny klimat znany z nagłych załamań pogody. Bez względu na to, czy rajd odbywa się jesienią, czy – jak w tym roku – na wiosnę, rzadko zdarza się, by rywalizacji nie skomplikowały opady deszczu.

 

Fot. Citroen
Reklama

 

Reklama

Polecane wideo

Sprawdź też: Pierwsze zwycięstwo Citroena C3 WRC

 

W poprzednim sezonie francuska runda Rajdowych Mistrzostw Świata WRC została rozegrana w październiku. W tym roku przeniesiono ją na kwiecień, pomiędzy dwa rajdy organizowane w Ameryce Łacińskiej – w Meksyku i Argentynie. Zespoły przyjęły tę reorganizację z zadowoleniem, bowiem pozwala ona uniknąć nieprzerwanej i przez to monotonnej serii sześciu rajdów szutrowych. Organizatorzy nie wprowadzili większych zmian w trasie rajdu – będzie ona niemal identyczna jak w roku 2016. Pierwsza pętla wytyczona jest na drogach w okolicach Ajaccio. W sobotę zawodnicy poruszać się będą w pobliżu Bastii, a w ostatnim dniu rajdu rozstrzygnięcia nastąpią na odcinkach specjalnych niedaleko Porto-Vecchio. Itinerer 60. edycji Rajdu Korsyki obejmuje tylko 10 odcinków specjalnych.

Ponieważ Rajd Monte Carlo traktowany jest jako zawody na mieszanej nawierzchni, Tour de Corse będzie pierwszą w tym roku rundą rozgrywaną w 100 proc. na asfaltach. Dla wnikliwych obserwatorów, a przede wszystkim dla inżynierów zespołów będzie to okazja do porównywania osiągów samochodów i wyciągania wniosków odnośnie do stopnia ich konkurencyjności. Do tej pory w bieżącym sezonie nie ma wyraźnego faworyta. Trzy pierwsze rajdy wygrali trzej różni producenci, dlatego pytania o atuty i przewagi poszczególnych samochodów wciąż pozostają otwarte.

Reklama

Polecamy również

Komentarze

Dodaj komentarz